Avgasinhalation II

När jag kom hem från arbetet idag hade de fem döda näbbmössen utökats till drygt det dubbla antalet. Knivigt, eftersom jag hade svårt att se vart jag satte fötterna i mörkret. Regnet hade dessutom börjat omvandla de äldsta små kadavren till en slemmig, hal och hårig kleggmassa. Det skall bli synnerligen spännande att se hur det här experimentet slutar (=hur lång tid det tar tills någon tar sig i kragen och hivar in dem i skogen och vem denne NÅGON kan tänkas vara)... 

                                  Så - äntligen - tillbaka till de SVARTA lungorna.

Anledningen till att jag tar upp detta ämne är faktiskt, tro't den som vill, den pågående hetsjakten på oss stackars äckliga små rökare som finns kvar här i världen. Så fort någon rynkar på näsan eller kommer med någon spydig kommentar om min cigarett har jag lust att blåsa personen i ansiktet och väsa: -Har du biil? Men jag törs ju inte...

Visst det är farligt att röka, och passiv rökning är inte bra, men det är inte alls jämförbart med de äckliga avgaserna som jag - p a s s i v t - tvingas inhalera dagligen.

Kom nu inte med någon lam kommentar om "blyfritt", bjäbb, bjäbb, "katalysator" eller annat, för dessa skitbilar sprutar ut bensen i luften och bensen är etter värre för oss som vill fortsätta kunna tänka... Bensen smälter nämligen hjärnceller, förvandlar dem till en rinnande, klibbig massa (som kanske eller kanske inte liknar slemgröten av gamla ruttna möss på min trappa). ...

...och JA - jag vet att cigarettrök också innehåller bensen, men mängden är inte jämförbar och denna inhalation har jag dessutom valt själv (den är inte passiv m.a.o).

Så mitt förslag är: Tutta eld på en bil (eller ännu hellre en bilist)! Eller förresten, rulla in dem i en bit dasspapper, tänd på och njut av ett gott bloss till kaffet...

Förmodligen stängs väl den här bloggen ned nu eller nå´t, pga "hets mot folkgrupp" (läs: bilister) så jag skyndar mig att ändra tillbaka till bil,- elda BARA bil - för en bil är väl inte ett stycke folk??? 

              Nu kom jag på den piffiga idén att starta en FOLKGRUPP för rökare... gissa varför? 
                              (och skriv nu in detta som en kommentar här nedan, snälla)


                                   
                                                                    


Sedan kommer väl alla andra motargument från Bekväma Bilister, såsom:
"Men, bjäbb, bjäbb, rökning är ju farligt på så många andra sätt... åderförkalkning, bjäbb, hjärtinfarkt, bjäbb, man kan få dålig kondition och bli TJOCK!" (ve och fasa)

Återigen vill jag påtala att jag vet om allt detta och inte alls vill förneka dessa medicinska aspekter (förutom det där med tjock då, haha), jag vill bara påtala att bilar är övermåttan hälsovådliga och att man inte skall kasta sten när man sitter i glashus (=bil).



                            Bilar är ju OCKSÅ farliga på så många andra sätt:

Ett barn står vid sidan av en garageuppfart. Det är ett litet barn på sådär två-tre år, en pojke.
Då säger det: -Tuut, tuut, tuut, piip, piip piip! och pojken tar ett steg bakåt för att bättre kunna se vad det är som låter så roligt... 

                                                    

Lastbilen har STORA däck - stora och B R E DA ! Den håller ingen hastighet, man kan nästan tro att den står still om det inte vore för ljudet som indikerar att den faktiskt backar. Och ja, den backar, de stora hjulen vältrar sig sakta, roterar bakåt, och klättrar upp över pojken, och det går så SAKTA, så sakta att smärtan måste vara obeskrivlig.

Pojken höll! Utanpå.

Det finns inte en skråma i hans mjuka skinn och han har inga sprickor, inga sår och inget synligt blod... Men han ser inte riktigt ut som han skall. Sover han? Han är så ...PLATT? Vad var det som hände?

Jo, skinnet höll men barriären i mellangärdet brast och allting pressades nedåt - plattades till och pressades ut. Ut genom anus. Där hänger det nu, som en säck från jultomten!

Vad är det här? Ett platt paket med lungor, en lever och ett tarmpaket... Var det inte ett barn?


Kommentarer
Postat av: tessa

bjäbb bjäbb..utan bil stannar alla hemma och förökar sig med varandra och goda grannar och då blir det inavel och det är nästan lika jobbigt som sviterna av rökning ...TÄNK PÅ DEN DU..

2009-11-10 @ 21:17:50
Postat av: Johanna

Hahahaha! :D

Blogawards 2010, nästa! ;)

2009-11-10 @ 21:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0