Den Tyska Bacillen

Livet är fullt av sammanträffanden! Jag har länge planerat att skriva ett inlägg om det (=den) fruktansvärda som drabbade barnen i Arboga, men jag har aldrig kommit till skott då jag blvit alldeles för överväldigad av känslor för att klara av det; tårar över dessa små och avsky över den jag valt att kalla för "DEN TYSKA BACILLEN". 

       
  
Varför bacill?

Jo, enligt min mening har inte alla människor LIKA VÄRDE. Man kan faktiskt förlora sitt människovärde, och i detta fall återstår då inget annat än en patologisk jävla mikrob!!!

Något sjukt!

Jag tänker heller inte ge mig in i någon diskussion om varför jag förespråkar dödsstraff och i detta fall är det inte heller relevant. Ibland är inte ens döden straff nog...

Så till själva sammanträffandet:

Just när jag sitter och tänker och grubblar på allt detta, får jag ett mail i min inkorg. Mailet lyder (förkortat) som följer: 

"Sajt vägrar ta bort obduktionsbilder . Obduktionsbilder på de mördade Arbogabarnen ligger ute på nätet. Nu kräver deras pappa att bilderna ska bort. Men sajten vägrar. Polisens förundersökning om Arbogamorden finns på fildelningssajten The Pirate Bay. Därmed kan alla se bilderna på de två mördade barnen. Pappan Nicklas Jangestig säger: Det handlar om bilder på mina sönderslagna barn. Själva förundersökningen kan vara kvar, men vi vill att de tar bort eller svartlägger bilderna. "

Sedan ombedes man skriva under och skicka in en protestlista om detta.

Jag har sett dessa bilder och jag tänker INTE skriva under!

Naturligtvis förstår jag pappan, och han skall självklart minnas sina barn varma, mjuka och levande och inte så som dessa bilder framställer dem.

Men vi andra?

Själv tror jag att det finns många som verkligen skulle behöva se dessa bilder för att på något plan kanske kunna förstå vidden av hur fruktansvärt detta brott verkligen var.

Vet du hur ett barnkranium krossat till flisor med en hammare ser ut?

Tänk på det, och kom sedan inte och påstå att Den Tyska Bacillen har något som helst av värde att tillföra mänskligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0