GUBBFAN!

-eller när jag kanske hade nytta av truten min-

I går kväll var vi på kurs med jobbet (därav inget inlägg i den här bloggisen). Det handlade om nya ekonomiska ersättningssystem, IT-kataloger, persondatalagen och andra migrän- framkallande små matnyttigheter. MEN - vi fick även lära oss "hur man skapar en person" (yeeaahoo - snacka om att känna sig som en gud!!!) och vart här i världen (läs VG-region) man kan skapa- eller skicka densamme.

Som vanligt kunde jag inte hålla min fula men snygga trut i schack, utan började genast spåna på vem jag skulle vilja skicka till Limbo...   (en viss GUBBFAN)...   och detta trots att bossan satt på stolen bredvid och kunde höra alltihop. 

Haha! Det finns nämligen en komplett bindgalen gubbe på min arbetsplats, med håret på ända och diverse otidigheter strömmandes ur käften trakasserar han oss andra i tid och otid... 

 
                      

Eftersom jag avskyr hans beteende, förtalet han sprider och alla de intriger han försöker skapa, vill jag absolut inte bete mig lika illa själv. Så därför tog jag nu på eftermiddagen hatten i vacker hand och gick in i chefens högkvarter och bad uttryckligen om ursäkt för mitt fula beteende under gårdagskvällen. 

Jag sade som det var, att han trakasserar folk, ritar nidbilder av sina kollegor m.m. och att jag nu inte kände mig mycket bättre själv eftersom jag i min tur "snackat skit" om honom... 

Detta utmynnade faktiskt i något utomordentligt bra... chefen tackade för upplysningen och bad mig omgående leverera dessa nidbilder vidare till henne för en påtitt... Har vi tur så blir vi alltså av med GUBBFAN och om inte, så lär han väl ändå få sig en knäpp på näsan!!!


                                                 Fler fula gubbar

Tyvärr finns det fler vidriga gubbar här i världen, och jag väljer återigen att avsluta med ett fall hämtat direkt ur verkligheten...  Denna gång så uttalat groteskt att det inte behöver några längre utbroderingar om omständigheterna däromkring:

  Med ett målmedvetet leende sätter han i kontakten i vägguttaget och ser
  förväntansfullt på sin hustru.  De är gifta sedan en lång tid tillbaka.

  Med jämna och ojämna mellanrum brukar han binda fast- och våldta henne.

  Med den här lödkolven...


Ha en trevlig fredag i morgon gott folk. /CathastroF

Kommentarer
Postat av: suss

Kom igen Cattis visa dom att de inte kan göra vad de vill med oss medarbetare. Vi är ett starkt släkte vi haha ha en bra helg kramis

2009-11-13 @ 11:47:59
Postat av: Erna

Keep on writing!! Du gör det så jävla bra!

2009-11-13 @ 22:54:42
Postat av: roman

Håller Erna!!!

2009-11-21 @ 08:26:48
URL: http://romandela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0