Ordbajseri & annan skit

-Oj, oj, oj... Jag kan inte blogga, jag gör uppenbarligen stora fel och det är därmed inte underligt att jag inte har fått en halv miljon läsare... Läste nämligen ett tips om hur man skall LYCKAS: Det skall vara korta inlägg!

Svårt - för att inte säga omöjligt - för en sådan som mig, som spånar och spånar och trasslar in sig i diverse långa meningar utan punkt... SÅDANT som normalt folk uppenbarligen inte orkar läsa, haha.

Så jag blev nyfiken och var tvingen att titta efter vad det är för bloggar som har många läsare och hur dessa ser ut, vad de handlar om och så där...

Jojo, snygga är de ju (och det skulle ju min också kunna vara om jag hade någon tid att lägga på layout och design - skall förresten ägna en HEL semesterdag åt det någon gång framöver) men vad skriver de om..?

HJÄLP! Svaret är B - A - J - S !!!

Totalt oväsentlig skit om små pryttlar, mode, trender, klackarna på sina skor och om hur glada de blir när de speglar sig...

Varför drar detta så många läsare???

          


Någonstans anar jag mig ändå till svaret, lämna gärna en kommentar och rätta mig här nedan om jag har fel.

Svaret jag tror mig ha, stavas "o s ä k e r h e t".

Jag har ju, som tidigare sagt, inte själv läst några bloggar, men jag brukar köpa Aftonbladet och därmed ibland även deras fredagsbilaga och jag upphör aldrig att förvånas. Jag häpnar varje gång:

Vuxna människor som skriver till en tidning och frågar vilken jacka de skall köpa! Och en kvinna som säger sig älska sina snygga, och nästan oanvända, stövlar från förra året. Nu är hon oerhört ledsen för att hon MÅSTE SLÄNGA??? dessa och istället köpa den sort som anses heta den här säsongen... HJÄÄÄLP!!! igen!

Kanske är det då inte underligt att samma människor måste läsa i en modeblogg innan de väljer trosor på morgonen??? Än mer roligt blir det sedan, då de köper och klär på sig vilken skit som helst utan att förstå att de ser för jävliga ut... haha... det som passar en person är kanske inte lika snyggt på alla, även om det är trendigt, inne och modernt..?

Mitt tips till er alla är: Försök att tänka snyggt-fult istället för inne-ute, så blir det förmodligen mer rätt!

...och lita till dig själv, även en nyfödd bebis har ju förmågan att skilja fult från fint... 




And that´s it, folks... då var det slut på den här dagens korta inlägg!


Kommentarer
Postat av: William

Hahaha! Tummen upp!

2009-11-15 @ 22:05:03
Postat av: Cherry

HAHAH fortsätt du gumman, skönt att läsa ngt lite roligt må de vara morbid för en gång skull ;)

2009-11-16 @ 07:56:51
URL: http://sickgirldvine.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0