Uppåt väggarna GALET

Av osagd anledning fick jag en gång in ett par polisjävlar i mitt hem - den ene var en gubbfan och den andra var ett mähä - och jag skall då sannerligen se till att några sådana fän aldrig mer kommer över min tröskel... 


      
  
Medan gubbfan-polisen försökte uppehålla mig - genom att med armarna på ryggen tala allvarligt och visa hur VIKTIG han var - snokade mähä-polisen nyfiket runt med sina slemmiga blickar bland mina ägodelar. Misstänksamt sneglade hon på möbler, tavlor och annat och jag kunde riktigt se hur sugen hon blev på öppna alla dörrar, lådor och skåp... 


             DÖRR                                    SKÅP                               MÄHÄ

Som ett brev på posten (-eehh?-) mottog jag några dagar senare ett telefonsamtal från en socialsekreterare. Hon bad försiktigt om lov att få komma och titta hur vi hade det här hemma i Villa Fridhem. Detta eftersom de fått in en anmälan från Polis Potatisgris att nämnda villa inte skulle vara någon vidare lämplig miljö för små barn att växa upp i!


 


Hon kom, hon såg och hon... SKRATTADE..!


 

Än roligare blev det hela när jag berättade att flertalet av de skumma saker som pryder vårt hem, är inhandlade i olika leksaksaffärer! 

                                       

VARNING!!! Toys R Us säljer uppenbarligen den sortens leksaker som är ofarliga så länge de stannar i barns rum och leksaksbackar, men som kan bli totalt livsfarliga om de hängs upp på en köksvägg eller spikas fast i en dörrkarm...



Nå, för att ni andra nu skall slippa utsätta er för sådana risker, kan ni titta på lite bilder här istället. Nedan syns några fler exempel på hur jag inrett mitt hem med galna leksaker, istället för att bara ha vanliga tavlor på väggarna:



Kommentarer
Postat av: Anneli

Var är gillaknappen! :-D (skönt med en vettig soctant)

2009-11-22 @ 01:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0